Mountain biking in Manly

När Ellinor är ledig på helgen får man ta vara på det, tyckte Jaime och letade efter saker vi kunde hitta på under lördagen. På fredagen smsade han och föreslog; Mountain biking in Manly if it's sunny, whale watching if it's not. Och eftersom solen sken bjöd vi med Mike och Lyndsay och tog färjan till Manly för att köra lite mountainbike. Hur grymt som helst! Det var evigheter sen jag körde mountainbike sist och som jag har saknat det. Här kommer lite bilder.





















Efter lite diskussioner bestämde vi oss för att köra den svåraste banan, som enligt killen i affären var lite mer "teknisk". Först var vi tvungna att cykla en lång bit bland hus och gator, för att sen komma till parken där den riktiga mountainbikingen började. Det var lite svårt att hitta och mest en massa uppförsbackar. Vi är glada men flåsiga och tar en paus inför nästa uppförsbacke.


























Vi stannade vid en shop för att köpa några vattenflaskor. Som ni ser råkade vi köpa lite mer än bara vatten, men så behöver man ju också lite bränsle om man ska cykla runt halva dan.

 Killarna väntar in mig och Lyndsay.

 Mountainbiking kan vara väldigt jobbigt, speciellt när det är mycket backar. Mike tar en paus.


























Mike beundrar den fina utsikten. Här trodde vi alla att vi nått toppen, men det visade sig att det hade vi inte alls.


 Mike fixar man sadel som pekar allt annat än rakt fram när jag cyklar. Här någonstans inser vi också att vi ligger rätt så efter i tidsschemat. Om vi ska hinna tillbaka till shopen innan den stänger - eller innan det blir mörkt och livsfarligt att cykla i skogen - måste vi lägga på ett kol. Ser ni förresten vad min cykel heter?

 Jaime tar foto på mig och påstår att min blåa hjälm "brings out the colour of your eyes". Jag tycker mest de ser väldigt o-blåa ut jämfört med hjälmen, men vad vet jag.

 Som ni ser håller solen på att gå ned.

 Jaime och jag väntar in Mike och Lyndsay som råkat hamna lite efter.

 Mikes cykelhjul fastnade mellan stenarna och han och cykeln slog en volt tillsammans. Som tur var hade vi inte så långt kvar att cykla men ändå, stackars Mike. Här är det förresten riktigt mörkt, men det syns inte på bilden eftersom jag använt blixt. Sista biten kunde vi knappt se stigen vi körde på så mörkt var det.


























Jag och min glass på Ben & Jerrys caféet. Chocolate chip cookie dough och chocolate fudge brownie i en choklad-strössel-doppad strut. Väldigt dyrt, men helt klart värt det. Mums!

1 kommentar:

  1. påminner om "Glassiären"...kommer du ihåg? /L

    SvaraRadera