Alla gör vi misstag

Jag har gjort en del mindre smarta saker i mitt liv. En av de minst smarta sakerna jag gjort var att köpa en 3G telefon i maj 2009. I tron om att jag skulle stanna i Sverige under de närmsta åren tyckte jag att en tvåårig avbetalningsplan på 99 kronor i månaden lät som ett bra köp. Man kunde ju dessutom ringa eller smsa för de där 99 kronorna! Yeah right. Jag betalar fortfarande av den där sketans mobiltelefonen och de senaste 17 månaderna har den inte gjort annat än legat och skräpat i min byrålåda. Jättesmart med en operatörslåst mobiltelefon när man åker utomlands. Antingen får man skyhöga räkningar eller så kan man inte använda mobilen alls. Och nu när jag äntligen betalat av eländet är den lika modern som en Nokia 3310 och jag kan fortfarande inte använda den. Och som om det inte vore nog fortsätter de givetvis att skicka räkningar för den, eftersom att jag inte sagt upp mitt abonnemang. Suck.
Note to self: Inga mer inköp på avbetalningsplaner. Ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar