Café Svensson

Onsdag har nästan gått och blivit min favoritdag på veckan. Kanske låter lite konstigt, men så jobbar jag ju olika tider varje vecka och är ledig lite hipp som happ. Numera försöker jag iallafall få ledigt på onsdagkvällar, för då är det nämligen Café Svensson - ett svenskt café som svenska kyrkan ordnar. Ungefär precis två minuter från min lägenhet, i en mysig liten lokal dekorerad med svenska flaggor och älgar, serverar de våfflor och köttbullemackor och där kan man sätta sig och träffa andra svenskar. Me like. I onsdags bjöd jag med min kompis Linnea, för då var det 10-års jubileum och de bjöd på tårta.

 Mums! Den var faktiskt riktigt god.

 Annika var där som vanligt. Hon har fått café på Hard Rock Café som ska öppna i Sydney i juni, precis som Linnéa (och 150 andra som de har anställt). Coolt, tycker jag.
Vi hittade några spel i ett skåp och spelade lite Master Mind ett tag. Sen när de stängde gick vi alla hem till min lägenhet och hängde ett tag. Mysigt!

1 kommentar: