31.05.11

Idag är det sista maj. Kan ni fatta det? För det kan nämligen inte jag. Tiden bara flyger iväg här borta. Det känns som att det var häromdan jag noterade att det var tre månader tills jag skulle åka hem och bestämde att jag skulle spara pengar och träna hårt. Kära nån alltså. 
Iochmed att det blir juni blir det också vinter här på andra sidan jordklotet. Än så länge skiljer sig temperaturen här och hemma inte så mycket, men det blir det nog ändring på snart. Igår fullkomligt öste det ner och idag verkar inte bli mycket bättre. För att vara helt ärligt bryr jag mig inte så mycket om vädret. Jag tycker det är ganska mysigt att det börjar bli lite kallare - och dessutom tror jag det är bra om vi har dåligt väder, så att jag verkligen kan se fram emot att resa iväg till den europeiska sommaren. Nu är det snart bara fem veckor kvar. 

Mini-helgen var för övrigt välbehövd. Jag kan knappt minnas sist jag hade ledigt fredag-lördag och det var helt obeskrivligt skönt. På fredagen käkade vi goda quesedillas som jag hade lagat, tittade på The Hangover part II i den troligtvis sämsta biosalongen ever, kom hem och åt god efterrätt, drog till Kings Cross och The World Bar och drack drinkar ur tekannor och tog foton i en gammaldags fotoautomat. Lördagen däremot bara flög förbi och vi hann inte riktigt med vad vi hade planerat om man säger så. Men det är väl så det ska vara på lördagar, att man bara slappar och tar det lugnt. Vi hade iallafall ett litet house party på kvällen och det var trevligt. Tyvärr stannade kameran i byrålådan, så allt jag har att bjuda på är en uppsatt fotoremsa från fredagen. Den pryder numera väggen bredvid våran garderob. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar