Wellington

Jag tror verkligen att jag kommer trivas här.
Wellington är en liten storstad. Med ungefär 170 000 invånare, men ändå känslan av en storstad. Du finner höghus och skyskrapor lite överallt, samtidigt som centrum har små gågator med träd, fontäner och trevliga butiker omkring. Tio minuters promenad därifrån och du är framme vid havet. Väl där köper du en glass och vandrar längsmed havet i den gassande solen medan du njuter av utsikten och tittar på folk som joggar, cyklar och skatear förbi. Tio minuter senare är du framme vid stranden.
Fem dagar har jag spenderat i denna stad och jag stormtrivs redan. Känslan här är fantastisk och människorna är otroligt vänliga - utan tvekan det mest hjälpsamma folk jag någonsin stött på.

Vädret var dåligt de första dagarna, men sen dess har det varit riktigt soligt och skönt. Jag har redan fått en solbränna. Tyvärr är solen väldigt stark här, så du (läs: jag) behöver ha rejält med solkräm på för att inte se ut som en flådd gris. har köpt en spf 30 så det borde inte vara några problem med det.

Att skaffa lägenhet var nästan skrattretande lätt. I måndags började jag och mina vänner leta, idag fick vi nycklarna. Bara 3:or i Wellingtons centrum fanns det 85 stycken av. Vi har lyckats få tag på en riktigt central lägenhet och den är hur fräsch som helst. Verkligen. Så idag blir det inflyttning och det ska bli galet skönt att slippa leva i en resväska. Imorgon hade jag tänkt börja fila på mitt engelska CV, suck. Känner mig inte jättetaggad att börja med det för tillfället, men jag vet att jag måste. Hoppas verkligen att jag får tag på något jobb snart.

Annars? Jag tänker massor på er därhemma och hoppas att ni alla mår bra.
Soliga hälsningar
Ellinor

4 kommentarer:

  1. vill du att nån ska titta på ditt CV sådär så kan du alltid maila mig. Blir visserligen brittiska och inte aussie, men ändå. Det är ju sånt jag sysslar med nuförtiden. kram!

    SvaraRadera
  2. Så sjukt härligt det låter, är så glad för din skull! Gött med lägenhet, vem bor du med? Lycka till med jobbsökandet.
    Puss V

    SvaraRadera
  3. Fint att du fått tak över huvudet - hoppas det fixar sig med jobbet oxå/ Robert

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på dig sötnos - du får en stor kram av mig och lite av vår kalla snö att kyla ner dig med ifall du skulle bli för varm!
    Malle

    SvaraRadera