En solig vecka

Efter att ha fixat med boende, bankkonton, internet, el och diverse annat bestamde jag mig for att skjuta upp jobbsokandet en vecka och ta lite ledigt. Storre delen av veckan har varit riktigt solig och mestadelen av min tid har saledes spenderats utomhus runtomkring i Wellington.
I onsdags solade och badade jag pa stranden. De har gjort en strand, sa den ar inte akta, men den duger och framfor allt ligger den bara en kvarts promenad bort fran mitt hus sa jag ar nojd och glad med det. Eftersom jag hort att Nya Zeeland-solen ar extra stark och farlig var jag noggrann med att smorja in hela kroppen med 30+ solkram och jag kunde sola i lugn och ro utan att oroa mig. Trodde jag. Givetvis glomde jag smorja in fotterna och redan samma kvall var mina fotter morkroda och totalt sonderbranda. Tio poang till mig. Pa kvallen gick jag och Jaime pa bio och sag Sherlock Holmes (bara 50 spann per biljett!) och det var trevligt. Bra film och bra filmmusik tycker jag. Det ar skont att allt ar sa billigt har, men samtidigt pekar det pa en lag lon jamfort med Sverige, sa jag vet inte hur det blir med att spara ihop infor resande.
I torsdags var det ocksa jattesoligt sa jag bestamde mig for att besoka Wellingtons botaniska tradgard. For att komma upp dit maste man aka en slags sparvagnsliknande sak och det tog mig bara en timma att hitta den (jag kopte en Lonely Planet men jag fick anda fraga efter vagen). Parken var jattefin och utsikten over stan var fantastisk.
Idag tog jag boken, filten och mp3spelaren och la mig pa grasmattan i solen. Det ar konstigt att tanka pa Sverige och hur kallt och snoigt ni troligtvis har det. Jag njuter massor av solskenet.

Jag har bladdrat en del i min lonely planet och jag hoppas innerligt att jag hinner med att resa tillrackligt trots att jag tankt mig jobba pa heltid. Nya Zeeland ar som gjort for aventyr - fallskarmshopp, bungyjump, mountainbiking, kanoting, forsranning, klattring, dykning, surfing, vandring - har finns oroligt mycket att se och gora och naturen lar vara fantastisk. Jag ar fast besluten att atminstone hinna med dykning, fallskarmshopp, mtb och vandring.




2 kommentarer:

  1. Gutt. Klart du måste utforska och äventyra. Kan ju inte resa över hela jordklotet och sen inte se sig omkring. Du har rätt med snön, det har fallit i veckan igen.. rätt mysigt när snön bildar en vit ram runt fönstrena.. Men sol är ju inte helt fel det heller! Take care. /V

    SvaraRadera
  2. I Indien kostar biobiljetterna mellan 8-12 kr!! *Just sayin* :)

    Vad spannande att flytta till andra sidan jorden, gud vad modigt! Lycka till med jobbsokande o aventyr.

    Kram fran Hanna

    SvaraRadera