Snart, snart, snart

En vecka kvar tills jag åker hem. Lägenhetssituiationen står fortfarande olöst och vi letar lägenheter på internet samtidigt som vi väger fördelar mot nackdelar med lägenhetskontraktet. Problemet är ju att det kan bli hur som helst och att vi inte vet förrän vi har testat. Kanske hittar vi jättetrevliga människor att bo med här, kanske hittar vi ingen alls och står med en hyra på 1250 AUD (ca 8500) i veckan att betala. Det känns nästan lite för riskabelt och att flytta till en mysig tvåa nära botaniska trädgården och de charmiga caféerna känns inte lika riskabelt. Dessutom trivs jag inte så bra med att bo precis mitt i stan och jag hade nog mer än gärna flyttat bort från centrum. Men sen är det ju inte så lätt att hitta något bara sådär. Särskilt inte en mysig tvåa nära botaniska trädgården och de charmiga caféerna. Och med bara en vecka kvar i Australien måste jag erkänna att jag börjar känna mig lite smått stressad. Men nåväl. Imorgon ska vi iallafall iväg och titta på några lägenheter och jag håller tummarna att det ska ge oss lite mer klarhet i vad vi vill göra.

Nu är det iallafall bara en vecka kvar tills jag åker hem till Sverige och även om jag känner mig stressad över lägenhetssituationen är jag så glad över att jag snart ska åka hem att det tar ut stressen. Tur det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar